Envíos

El registro y el inicio de sesión son necesarios para enviar elementos en línea y para comprobar el estado de los envíos recientes. Ir a Iniciar sesión a una cuenta existente o Registrar una nueva cuenta.

• La petición no ha sido publicada previamente, ni se ha presentado a otra revista (o se ha proporcionado una explicación en Comentarios al editor).
  • El fichero enviado está en formato OpenOffice, Microsoft Word, RTF, o WordPerf
  • Uno
  • DOS

Guide for authors. Requirements to publish in the journal Plumilla Educativa at the University of Manizales

In general terms, the journal accepts accepted texts that address the following topics in relation to Education: Educational Theories; Education-Technology; Didactic; Education-Subject; Education-Ethics; Esthetic Education; Education-environment; Pedagogy; Curriculum Educational policies; Literature-training; Philosophy-formation; Life-training stories; Adult education; or others of scientific interest that revolve around the educable subject. The texts are classified as:

• Scientific or technological research article. Text that presents, in a detailed manner, the original results of completed research projects. The structure generally used contains four important sections: Introduction, Methodology, Results and Conclusions.
  • Reflection article. Document that presents results derived from a finished investigation, from an analytical, interpretative or critical perspective of the author, on a specific topic, using original sources.
  • Review article. Text resulting from a completed research where the results of other research, published or not, are analyzed, systematized and integrated on a field of science or technology, in order to account for the advances and development trends. It is characterized by presenting a careful bibliographic review of at least 30 references.
  • Short article. Concise text that presents preliminary or partial original results of a scientific or technological research, which usually require an early dissemination.
  • Case report. Document that accounts for the results of a study on a particular situation in order to publicize the technical and methodological experiences considered in a specific case. It includes a systematic review of the literature on analogous cases.
  • Review of the topic. Text that shows the result of the critical review of the literature on a particular issue.

Los nombres y direcciones de correo-e introducidos en esta revista se usarán exclusivamente para los fines declarados por esta revista y no estarán disponibles para ningún otro propósito u otra persona.